خبرهای ترافیکی

جزئیات کامل منطقه یک آزادراه تهران-شمال

شرکت راحت سیر پویا با بیش از دو دهه فعالیت جهت سرویس دربستی،سرویس ادارات،سرویس کارخانجات،سرویس مدارس،ایاب و ذهاب فعالیت دارد.

 

آزادراه تهران-شمال

منطقه یک ‌آزادراه تهران-شمال با طولی معادل ۳۲ کیلومتر در حالی تابستان ۱۳۹۸به بهره‌برداری خواهد رسید.

کاهش ۶۰ کیلومتری مسیر و ۲۰ دقیقه‌ای زمان تا سه‌راهی شهرستانک را در پی خواهد داشت.

شرکت راحت سیر پویا با بیش از دو دهه فعالیت جهت سرویس دربستی،سرویس ادارات،سرویس کارخانجات،سرویس مدارس،ایاب و ذهاب فعالیت دارد.

به گزارش ایسنا، تا سال ۱۳۹۳، ۱۰۰ درصد عملیات اجرایی در منطقه یک آزادراه تهران – شمال توسط شرکت‌های خارجی انجام می‌شد .

از سال ۱۳۹۳ به بعد ۸۰ درصد عملیات توسط شرکت‌های ایرانی و ۲۰ درصد توسط شرکت‌های خارجی انجام شده است.

هم‌اکنون نیز کمتر از پنج درصد از حجم کار در بخش مشاور به شرکت‌های خارجی واگذار شده و ۱۰۰ درصد عملیات اجرایی توسط شرکت‌های ایرانی در حال انجام است.

گفتنی است؛ عوامل تأثیرگذار در طولانی شدن مدت اجرای آزادراه تهران-شمال به دلیل معارضین متعدد این پروژه بود .

از طرفی آزادراه تهران-شمال در سنوات گذشته در اولویت پروژه‌های عمرانی دولت قرار نداشت.

بلکه در اواخر دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰ یک دوره فعالیت چشم‌گیر صورت گرفت .

که منجر به احداث و بهره‌برداری از منطقه چهار شد و در دولت یازدهم و دوازدهم نیز عملیات اجرایی روی منطقه یک و ۲ بدون وقفه از سال ۱۳۹۳ شکل گرفت.

شرکت راحت سیر پویا با بیش از دو دهه فعالیت جهت سرویس دربستی،سرویس ادارات،سرویس کارخانجات،سرویس مدارس،ایاب و ذهاب فعالیت دارد.

سیر پیشرفت زیرسازی منطقه ۱ آزادراه تهران – شمال به گونه‌ای است که بدون احتساب عوارضی، دشت عقیل و سقف سر در تونل‌ها پیشرفتی معادل ۹۹.۲۵ درصد حاصل شده است.

تعداد جبهه‌های فعال در آزادراه نیز معادل ۱۱۷ جبهه بوده و تعداد نیروی انسانی فعال در این منطقه ۲۴۸۵ نفر هستند و تعداد ۹۲۵ دستگاه مشغول به کار هستند.

شرکت راحت سیر پویا با بیش از دو دهه فعالیت جهت سرویس دربستی،سرویس ادارات،سرویس 

 

عمده فعالیت‌های منطقه یک آزادراه تهران-شمال

شرکت راحت سیر پویا با بیش از دو دهه فعالیت جهت سرویس دربستی ، سرویس ادارات ، سرویس کارخانجات ، سرویس مدارس و ایاب و ذهاب فعالیت دارد.

در مورد عمده فعالیت‌های انجام شده در منطقه یک آزادراه تهران و شمال نیز باید به انجام ۲۹ فعالیت ویژه برای اولین‌بار در پروژه‌های آزادراهی کشور اشاره و اعلام کرد.

حفاری بیش از ۳۴.۵ کیلومتر تونل‌های اصلی، سرویس و دستک‌ها صورت گرفته و ۳۲ کیلومتر لاینینگ تونل با به کارگیری ۲۸ قالب لاینینگ انجام شده است.

همچنین سقف دوم تونل به میزان ۱۰ کیلومتر و با به‌کارگیری ۱۰ قالب، مصرف ۱۰۰ هزار تن آهن‌آلات و ۷۰۰ هزار تن سیمان بود.

انجام یک میلیون و ۸۵۰ هزار مترمکعب بتن‌ریزی در ۳۳ کیلومتر آزادراه، انجام ۱۲ میلیون مترمکعب عملیات ترانشه‌برداری و خاکریزی کرد.

احداث ۲۵ دستگاه پل بزرگ که بزرگترین آن به طول ۳۲۰ متر و با دهانه ۱۵۶ متر است.

اجرای ۲۵ کیلومتر دیواره حائل، اجرای سه دستگاه دیوار خاک مسلح، اجرای ۳۷ کیلومتر داکت بانک تأسیسات، احداث ساختمان عوارضی ویژه و نیز احداث سردر تونل‌ها از دیگر اقدامات عمده انجام شده در منطقه یک آزادراه تهران–شمال است

.شرکت راحت سیر پویا با بیش از دو دهه فعالیت جهت سرویس دربستی،سرویس ادارات،سرویس مدارس سرویس دربستی

 

تغییرات عمده طرح در منطقه یک

۷۰ درصد تغییر در طراحی تأسیسات الکترومکانیکال در مقایسه با طرح اولیه برای ارتقای استانداردها، ۹۵ درصد تغییر طراحی در روسازی

 بیش از ۲۴۷ مورد تغییر طراحی عمده یا افزایش مقادیر در بخش زیرسازی، ۹۰ درصد تغییرات در ورودی و خروجی تونل‌ها، ۸۴ مورد تغییرات دارد.

اجرای دیوارهای حائل با افزایش طول دیوارها از ۱۲ به ۲۳ کیلومتر، تغییرات در طول تونل‌ها-گالری‌ها- فالس تونل‌ها به میزان ۱.۶ کیلومتر در ۱۳ مورد، ۱۰۰ درصد طراحی دارد.

قطعه F برای اتصال به جاده چالوس- ۱۰۰ درصد تغییرات در طراحی سازه عوارضی، ۲۳ مورد تغییرات در عرشه پل‌ها، تغییرات دارد.

طراحی برای ایمن‌سازی رودخانه‌ها و کاهش اثرات زیست محیطی و طراحی واریانت رانش کیلومتر ۲۸ تغییرات عمده طرح در منطقه یک آزادراه تهران شمال است.

گفتنی است که در مجموع ۴۵ درصد طراحی‌ها در منطقه یک طی سه سال گذشته تغییر یا با طراحی جدید انجام شده است.

به گزارش ایسنا، آزادراه تهران – شمال پروژه بزرگ راه‌سازی در کشور است که در چهار قطعه ۳۳، ۲۱، ۴۷ و ۲۰ کیلومتری شهر تهران را به شهرهای غربی استان مازندران متصل می‌کند.

مسیر آزادراه از تقاطع غیر همسطح با بزرگراه شهید همت و بزرگراه آزادگان شروع و در امتداد دره کن پس از گذشتن از حاشیه روستای سولقان به تدریج از منطقه کوهستانی توچال عبور کرده.

سپس توسط تونل بلند تالون به طول ۴۸۵۰ متر این رشته کوه را قطع کرده و در دامنه‌های شمالی آن در منطقه دو آب شهرستانک قرار می‌گیرد.

از آن پس مسیر به موازات جاده قدیم کرج-چالوس امتداد می‌یابد و در دره سرهنگ وارد تونل البرز به طول ۶۴۰۰ متر شده .

در پل زنگوله خارج، سپس با عبور از ارتفاعات البرز به موازات جاده موجود کرج-چالوس تا شهر چالوس ادامه یافته و در نهایت با یک تقاطع غیر همسطح به کمربندی چالوس-تنکابن متصل می‌شود.

باید خاطرنشان کرد: قطعه چهارم این آزادراه حدفاصل سه‌راهی دشت نظیر مرزن‌آباد-چالوس به طول حدود ۲۰ کیلومتر است.

که دارای دو خط رفت و دو خط برگشت بوده و در قسمت‌های فراز، یک خط کندرو به مسیر اضافه می‌شود، در حالی که اجرای این قطعه از سال ۱۳۷۵ آغاز شد و در سال ۱۳۹۱ به بهره‌برداری رسید.

شرکت راحت سیر پویا با بیش از دو دهه فعالیت جهت سرویس دربستی،سرویس ادارات،سرویس کارخانجات،سرویس مدارس،ایاب و ذهاب فعالیت دارد.

جزئیات آتش‌سوزی اتوبوس حامل سربازان در جاده بردسکن ـ سبزوار

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور جزئیات آتش گرفتن یک دستگاه اتوبوس حامل ۲۲ سرباز در محور بردسکن به سبزوار را تشریح کرد.

سرهنگ نادر رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی باشگاه خبرنگاران پویا درباره جزئیات حریق اتوبوس حامل سربازان در جاده بردسکن به سبزواررفت.

گفت: ساعت ۴:۳۰ بامداد امروز یک دستگاه اتوبوس اسکانیا در کیلومتر ۴۰ جاده بردسکن به سبزوار از ناحیه موتور دچار حریق شد.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ادامه داد: این اتوبوس حامل ۲۲ سرباز از مبداً بجنورد به سمت بیرجند بود که مشکل فنی از ناحیه موتور دچار حریق شد اما خوشبخاته این حادثه مصدوم برجای نگذاشت.

وی از تصادف مرگبار دیگری در محور اهواز ـ ملاثانی خبر داد و تصریح کرد: در این حادثه ساعت ۷:۲۰ صبح امروز (۱۹ خرداد ۹۸) یک دستگاه پژو ۴۰۵ به علت خستگی و خواب‌آلودگی است.

راننده با شیء ثابت برخورد کرد که این تصادف یک کشته و چهار مجروح برجای گذاشت.

سه اشکال سازمان ترافیک به شهرداری تهران بابت اجرای طرح جدید ترافیکی

رئیس پلیس راهور ناجا در این باره گفت: «طرح شهرداری تهران در حوزه طرح ترافیک قرار شده به پلیس راهور ارسال شود.

کلیات این طرح از سوی شهرداری تهران به پلیس راهور ناجا ارسال شده شورای اسلامی شهر تهران و شورای عالی ترافیک این طرح را تصویب و در انتظار تأیید پلیس راهور ناجا هستند؛

اظهارنظری که نشان می‌دهد طرح ترافیک هنوز با جزئیات و کامل به پلیس راهور واصل نشده

و برای اجرا مصوبه این نهاد را دریافت نکرده است. اشکالی بسیار بزرگ که بروز آن در دومین سال تغییر و تحول طرح ترافیک تهران در تیم جدید شهرداری،؛ هرچند می‌دانیم پیش از این نیز در این روند تغییر، اشکال بزرگی رخ داده است.

اشکالی که در دریافت عوارض از رانندگانی که وارد محدوده طرح زوج و فرد شده بودند

بروز کرده و واکنش پلیس و شورای شهر تهران را در پی داشت؛ واکنشی که به شکایت قضایی پلیس از شهرداری رسید؛ شکایتی که سردار هادیانفر در آخرین وضعیت آن گفت: «شکایت پلیس از شهرداری تهران در دست اقدام است؛

شرکت راحت سیر پویا با بیش از دو دهه فعالیت جهت سرویس دربستی،سرویس ادارات،سرویس

این موضوع مربوط به سال ۹۷ بوده و موضوع طبق روال پیگیری می‌شود.»

اشکال بزرگ دیگری که شهرداری قصد ندارد زیر بار آن برود تا جایی که معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تاکید دارد عوارض دریافت شده

قانونی بوده و به هیچ عنوان به حساب پرداخت کنندگان برگشت داده نخواهد شد.

این در حالی است که پیشتر پورسیدآقایی پا را فراتر گذاشته و مدعی شده بود با ارائه توضیحات به پلیس، شکایت ایشان منتفی شده و ماجرا پایان یافته است.

ادعا‌هایی که با توجه به سخنان امروز رئیس پلیس راهور ناجا رنگ باخته و مشخص شده شهرداری و پلیس در اختلاف بروز کرده چشم انتظار صدور رأی هستند؛

رأیی که می‌تواند بر طرح ترافیک تأثیر بگذارد و تعامل پلیس و شهرداری و حتی فراتر از آن، شورای شهر و شورای ترافیک و شهرداری تهران و پلیس را تحت تأثیر قرار دهد.

البته ماجرا به این موارد محدود نمی‌شود و آن گونه که امروز رئیس پلیس راهور نشان داد، طرح ترافیک جدید دارای اشکال بزرگ دیگری نیز هست

که ظاهرا تدابیری برای رفع آن در دستور کار قرار گرفته است؛ اشکالی که به باور پلیس در نتیجه ندید گرفتن نقش وانت بار‌ها در طرح جدید بروز کرده است.

آن گونه که هادیانفر گفته، «از زمانی که در مرکز اصلی شهر تهران به وانت بار‌ها پلاک سفید ارائه شده است، شاهدیم که موتورسیلکت سواران نقش وانت بار را ایفا می‌کنند و به نوعی بی نظمی در شهر و عبور و مرور هستند.

شرکت راحت سیر پویا با بیش از دو دهه فعالیت جهت سرویس دربستی،سرویس ادارات،سرویس دربستی

از همین جا اعلام می‌کنم وانت بار‌هایی که پلاک سفید دارند و برای تردد در مرکز اصلی شهر متقاضی دریافت پلاک عمومی هستند به شرطی که فرسوده نباشند، در اولویت دریافت خدمات می‌باشند.»

به تعبیر بهتر، پلیس بر این باور است که باید وانت‌ها به عرصه حمل و نقل بار در تهران بازگشته و جایگاهشان را که موتورسوار‌ها گرفته اند، بازپس گیرند

و به این منظور، تدابیری اتخاذ کرده اند تا وانت‌های دارای پلاک سفید بتوانند پلاک عمومی دریافت کرده و به سادگی وارد محدوده طرح ترافیک شوند؛ راهکاری برای جبران نقیصه دیگر طرح ترافیک فعلی.