خودروهای جدید

شرکت راحت سیر پویا با بیش از دو دهه فعالیت جهت سرویس دربستی ، سرویس ادارات ، سرویس کارخانجات ، سرویس مدارس و ایاب و ذهاب فعالیت دارد.

لوکس ترین اتوبوس های جهان ؛ آشنایی با بهترین و گرانترین اتوبوسهای ۲۰۱۸ دنیا

شرکت راحت سیر پویا با بیش از دو دهه فعالیت جهت سرویس دربستی ، سرویس ادارات ، سرویس کارخانجات ، سرویس مدارس و ایاب و ذهاب فعالیت دارد.

در حالت عادی سفر با اتوبوس یکی از ارزان‌ترین روش‌های مسافرت بوده؛ اما اتوبوس‌هایی نیز وجود داشته که با قیمت بسیار بالای خود، تجربه بسیار لوکس و لذت‌بخش را برای مسافران رقم می‌زنند.

در ادامه با ۵ نمونه از بهترین و لوکس ترین اتوبوس های جهان در سال ۲۰۱۸ میلادی آشنا خواهید شد.

اتوبوس سالیان سال است که برای جابجایی تعداد زیادی مسافر به کار رفته و تاریخچه استفاده از آن به اوایل قرن ۱۹ میلادی باز می‌گردد.

از اولین اتوبوس‌های جهان که از نیروی بخار به عنوان پیشرانه استفاده می‌نمودند.

می‌توان به مدل L’Obéissante ساخت Amedee Bollee فرانسه اشاره کرد که در دهه ۱۸۷۰ میلادی به حمل مسافر در فرانسه می‌پرداخت.

اوایل قرن بیستم نیز دایلمر (Daimler – شرکت مادر برند مرسدس بنز)  دست به تولید انبوه نمونه‌های با قابلیت حمل بیش از ۱۰ مسافر زد.

اما نماد این وسیله نقلیه در جهان، نمونه‌های ۲ طبقه انگلستان بوده که از دهه ۵۰ میلادی با رنگ قرمز خود به نمادی از شهر لندن تبدیل شده‌اند. متولدین دهه ۵۰ و ۶۰ ایران نیز ممکن خاطراتی از اتوبوس‌های دو طبقه تهران داشته باشند .

به جابجایی مسافر در خیابان شاهرضا (انقلاب فعلی) حد فاصل میدان شهیاد (آزادی) تا فوزیه (امام حسین) با کمترین هزینه ممکن می‌پرداختند.

بهترین ، گران ترین و لوکس ترین اتوبوس های جهان در سال ۲۰۱۸

مزیت اصلی اتوبوس نسبت به سایر وسایل نقلیه را می‌توان در گنجایش بسیار بیشتر و هزینه بسیار کمتر آن دانست.

اما در دنیای امروزی که تجمل به یکی از نمادهای ثروت و فخرفروشی تبدیل شده، اتوبوس نیز بی‌نصیب نماده و در حال حاضر نمونه‌هایی با قیمت و قابلیت‌ها بسیار بالا تولید شده که امکاناتی در حد و اندازه پروازهای فرست کلس و هتل‌های ۵ ستاره را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهند.

شرکت راحت سیر پویا با بیش از دو دهه فعالیت جهت سرویس دربستی ، سرویس ادارات ، سرویس کارخانجات ، سرویس مدارس و ایاب و ذهاب فعالیت دارد.

این اتوبوس‌ها که در رده مدل‌های RV (کاروان) قرار می‌گیرند، نمونه‌های مخصوص سفرهای اختصاصی اشخاص متمول یا کمپینگ هستند. در ادامه با فهرستی از ۵ از اتوبوس اختصاصی بسیار لوکس و گرانقیمت جهان آشنا خواهید شد که نقش یک خانه کوچک مدرن و مجهز را برای سرنشینان ایفا می‌کنند.

Newmar King Aire 4553

  • کشور سازنده: ایالات متحده آمریکا
  • قیمت: ۱ میلیون دلار

شرکت Newmar Corp یک تولید کننده اتوبوس و مینی بوس آمریکایی در ایالت ایندیانا بوده که از دهه ۱۹۶۰ میلادی به تولید انواع مدل‌های لوکس مسافرتی اشتغال دارد. مدل King Aire 4553 این شرکت نیز با قیمت پایه ۱ میلیون دلار (۴.۲ میلیارد تومان دولتی بیش از ۱۵ میلیارد تومان بازار آزاد فعلی) یکی از بهترین و مجهزترین و لوکس ترین اتوبوس های جهان است.

Newmar Kinge Aire 4553 که بزرگ ترین و مجلل ترین مدل تولیدی این شرکت به حساب می‌آید، به فهرست کاملی از وسایل لوکس زندگی مانند آشپزخانه  با تجهیزات استیل، ماشین ظرفشویی، اتاق خواب مجزا،  با مبلمان کامل، حمام و دستشویی مجزا پوشیده از کاشی‌های گرانقیمت و تهویه مطبوع باتصفیه کننده مجهز شده است.

شرکت راحت سیر پویا با بیش از دو دهه فعالیت جهت سرویس دربستی ، سرویس ادارات ، سرویس کارخانجات ، سرویس مدارس و ایاب و ذهاب فعالیت دارد.

علاوه بر این، تکنولوژی روز صنعت اتومبیل نیز در این اتوبوس حضوری فعال داشته و سیستم‌هایی مانند سامانه هشدار خروج از مسیر جاده (Lane Departure Warning)، سیستم کنترل سرعت تطبیقی (Adaptive Cruise Contorl)، سیستم پیشگیری از تصادف و سیستم‌های صوتی و تصویری با بالاترین کیفیت ممکن، تجمل کافی برای مسافرت را برای سرنشینان فراهم خواهند کرد.

شرکت راحت سیر پویا با بیش از دو دهه فعالیت جهت سرویس دربستی ، سرویس ادارات ، سرویس کارخانجات ، سرویس مدارس و ایاب و ذهاب فعالیت دارد.

اتوبوسهای جدید بی ۱۱مهمان جدید جادهای کشورما

سال‌ها پیش اتوبوس‌های بنز ۳۰۲ ساخت ایران‌خودرو تقریباً یکه‌تاز اتوبوس‌های برون‌شهری ایران بودند

اما در دههٔ ۷۰ شمسی شرکت رانیران با ساخت و عرضهٔ اتوبوس‌های جدید ولوو به بازار ایران اوضاع را کاملاً دگرگون کرد.

اولین اتوبوس بین‌شهری یا به‌اصطلاح بیابانی ولوو که توسط رانیران ساخته و  شد،

B12 نام داشت که البته در تعداد محدودی ساخته شد.

سپس نسل اول مدل B7 روانهٔ بازار شد

و کاملاً توانست بازار اتوبوس‌های بیابانی کشور را در دست گیرد

تا جایی که می‌توان شروع اصلی ولوو در ایران را با نسل اول B7 دانست.

این اوضاع تقریباً تا دههٔ ۸۰ شمسی ادامه داشت تا اینکه سر کلهٔ رقیبی قدرتمند پیدا شد و آن‌هم وطن ولوو یعنی اسکانیا بود که توسط عقاب افشان به ایران راه یافت.

که اسکانیا تا حد زیادی بازار را در دست گرفته و به سلطهٔ ولوو بر اتوبوس‌های بین‌شهری ایران خاتمه دهد.شرکت راحت سیر پویا با بیش از دو دهه فعالیت جهت سرویس دربستی ، سرویس ادارات ، سرویس کارخانجات ، سرویس مدارس و ایاب و ذهاب فعالیت دارد.

Volvo-B11-6

اما رانیران در سال ۱۳۸۷ با عرضهٔ اتوبوس جدید B9 که در اصل نسخهٔ جدید اتوبوس‌های سری ۹ولوو محسوب می‌شد توانست تا حدودی سهم ازدست‌رفتهٔ خود را پیدا کند

. این اتوبوس با پیشرانهٔ ۹ لیتری ۳۸۰ اسب بخاری و گیربکس اتوماتیک  رقیب مناسبی برای اسکانیا مارال بشمار می‌رفت و در فروش هم موفق عمل کرد. بااین‌حال عقاب افشان هم بیکار ننشسته و اتوبوس جدید  درسا را به‌عنوان برگ برنده ارائه کرد.

اتوبوسی که هرچند از همان پیشرانهٔ مارال استفاده می‌کندشرکت راحت سیر پویا با بیش از دو دهه فعالیت جهت سرویس دربستی ، سرویس ادارات ، سرویس کارخانجات ، سرویس مدارس و ایاب و ذهاب فعالیت دارد.

اما ازلحاظ ظاهری و داخلی دگرگون شده است. ولی این تمام ماجرا نیست چراکه در سوی دیگر، رانیران و یا در اصل ولوو در حال آماده‌سازی هماوردی سرسخت برای اسکانیا و مدل درسا است.
محصولی که واقعاً درخور نام بزرگ و پرافتخار ولوو است. این اتوبوس جدید قرار است به‌زودی با نام B11 مهمان جاده‌های ایران شود و سلطان جاده‌ها لقب گیرد.